Vártam, hátha be tudok számolni valami jó hírről, de sajnos nem tudok. Istvánunk nagyon látványosan közelítette korábban az előtte állót ( ezt akár szó szerint is lehetett venni az egyenlítő környéki szélcsendövezet miatt), tíz napja átlépte az egyenlítőt, de aztán Uku megindult, István meg ugyanott lelassult, a korábban már 350 mérföldre olvadt hátránya ismét 450-re nőtt és az utóbbi három nap során minden napi teljesítménye rosszabb Ukuénál. A szokásos versenyszituáció, "gyorsabban és élesebben" harc folyik. Uku megmenekült az éhezéstől két nagy marlint ( azt hiszem magyarul kardhal) is fogott, nem tudom hogy bírt el velük, mert ezek veszélyes halak, a hosszú tőrrel amit viselnek akár halálos sérülést is tudnak okozni. Technikai gondja is támadt, az egyik backsty ( "magyarul" bekkstég, az az acél sodrony ami az árbocot előre kihajlás ellen védi ) megadta magát, a cseréhez árbocot kellett másznia többször is, melynek során csúnyán elvágta a kezét, telefonon kért orvosi távsegítséget. Minden versenyzőnek kötelező volt egy, a versenyt segítő orvosi szolgálat által összeállított egészségügyi koffert megvásárolni, melyben lévő szerekkel távutasítják most a gyógyítást.
Kopár István sincs túl "jó bőrben", a gyulladt foga és gombás körömágyai miatt vele is foglalkozott a hivatalos távgyógyász, fogára antibiotikumot, körmeire antibakteriális kenőcsöt rendelve. A hajóbelső is gombásodik, mindent fekete bevonat borít, a faburkolattól a vitorlazsákokig, próbál mindent hipózni, de úgy tűnik a küzdelem reménytelen. Sajnos ez a fertőző környezet éppenhogy nem segíti a kormányos megegészségesedését. A kormányosnál csak a kormány betegebb, kerékkel már egyáltalán nem tud kormányozni, a fogaskerék áttétel egyáltalán nem bírja a terhelést, a legkisebb erőre is átugranak a fogak, a szükség-kormányrúddal és a vitorlák lehetőség szerint kiegyensúlyozott beállításával tartja irányban a hajóját.
Tapio Lehtinen a hajófenéket borító kagylótömeg miatt alaposan lelassulva február 6.-én kerülte a Horn-fokot. Mindjárt utána szüksége volt minden tudásra, hogy elkerülje a belegabalyodást egy hatalmas halászflotta hálóiba, mert a Falkland szigetek és Puerto Deseado közt vagy 150 hajó halászott pont azon a területen ahol át kellett haladnia. Lemaradása miatt továbbra is csak az 50 év előtt győztes Sir Robinnal vívott virtuális versenyben van esélye, az igazi versenybe Kopárral már aligha van beleszólása, lemaradása már majd három és félezer mérföld.
A versenyt rendező Don McIntire már a következő 2022-es Golden Globe Race-t előkészítésével foglalkozik, már most "üti a vasat míg meleg" . Ugye korábban az angliai Falmouthból lett volna a rajt, illetve egy protokolláris rajt volt is, de most úgy tűnik, hogy még ezt is befolyásolhatja a Brexit pánik.
Utóírat. Helyesbítek, a merlin nem kardhal és nem is veszélyes, lásd alant, TTnorvik felvilágosított. Azért nem kis feladat lehetett ilyen nagyobbacska halat lemészárolni Ukunak.