2018. nov. 6. magyar idő szerint 01:09
5.-én UTC 15:00 órakor a versenyben mindezidáig fölényesen vezető Jean-Luc Van Den Heede jelezte, hogy hajója borult. ( Kicsit bajban vagyok a fordítással, mert az angol külön kifejezést használ arra, amikor csak feldől a hajó és megint mást amikor 360 °-ot átfordul a hossztengelye körül. Nos ez "csak" olyan feldőlés volt ahol a hajó árboca a függőlegeshez képest mintegy 150°-ot fordult el, majd visszaállt az eredeti irányba.) A hajó vitorlázata megsérült ( megint az átkozott fordítás, jelesül az árboc, illetve azt tartó állókötélzet, ami a "rig" része, tehát konkrétan nem a vásznakkal van igazán baj). Az árboc derekát tartó négy kötél teljesen lelazult ( "magyarul" bébistág ), mert a tartó csavarjai az árbochoz való bekötésnél felszakadtak. ( abból, hogy mind a négy egyformán megereszkedett, én azt gyanítom, hogy az árbocon keresztbe menő csavar, mely mind négy vantnit tartja jobbról-balról kettőt-kettőt, lefelé megcsúszva belevágott az alumínium szelvénybe) Életveszély nincs és az árbocot pillanatnyilag nem fenyegeti az azonnali kidőlés veszélye sem, de a versenyt így nem lehet folytatni, mert alapvetően az árboc statikája rendült meg, terhelni nem lehet. Jean-Luc lehúzta a vásznait és irányt vett a chilei Valpareiso felé, egyelőre csak puszta árboccal vitorlázva 65 csomós hátszélben 10-12 m-es hullámok közt. A nyomkövető https://goldengloberace.com/livetracker/ széltérképre nézve a rendkívül erős vihar hamarosan elhagyja a térséget, szóval VDH-nak nem kell sokáig kitartania, de a mintegy 2100 mérföldes út megtétele ezzel a rozoga árboccal nem lesz könnyű, arról nem is beszélve, hogy füstbement a győzelem esélye, mert legjobb esetben is kénytelen lesz kikötni Chilében javítani és ezzel átkerül a Chichester osztályba.
Kopár István tegnap kihajózott a Storm Bayből folytatva útját a Föld "túloldalán".