Élesedik a küzdelem a mezőny elején. Nézem a legutolsó helyzetjelentést, a holland Mark Slats már csak 50 mérföldre van lemaradva Jean-Luc-hoz képest az elméletileg legrövidebb útvonalon.
Ez jelentős helyzetjavulás akárcsak a néhány nappal ezelőtti állapothoz képest is, arról nem beszélve, hogy a Horn foknál ez a hátrány még 2000 mérföld volt! Viszont Stasnak teljesen elfogyott az ivóvize. Hogy ne haljon szomjan, a vészhelyzeti, kézi működtetésű tengervíz sótalanítót használja ( fogalmam sincs hogy fér ez össze azzal a versenyszabállyal, hogy csak olyan eszközök használhatók amik már 50 éve is léteztek, ugyanis akkoriban csak lepárlás útján tudtak még tengervízből édesvizet előállítani, tehát ilyen, fordított ozmózis alapján működő eszköz még nem volt). Ezzel, viszont az a komoly nehézség, hogy folyamatos (izom) energiabevitelt igényel a működtetése, az életben maradáshoz nagyjából szükséges napi 3 liter ivóvíz előállításához napi három órát kell pumpálni a szerkezetet. Mondjuk ha létezik valaki aki erre a kegyetlen teljesítményre képes, az akkor pont Mark, de akkor is kétséges, hogy ha nem kap esővizet, képes lesz e végigcsinálni így a hátralévő, optimista becslések szerint is legalább két hetet a befutóig.
Uku Randmaa a harmadik helyen végre bemerészkedett a vízbe, hogy letakarítsa a fúrókagylókat a hajófenékről. Körötte úszkáló delfinekről számolt be, remélhetőleg nincsenek köztük cápák, amik korábban a dél óceánon megfutamították hasonló tevékenység közben.
Kopár István jól halad a negyedik helyen, jelenlegi lemaradása Ukutól 760 mérföld, ez is vagy háromszázzal kevesebb mint amikor a Horn foknál volt, szóval "akármi" is lehet, de a vérmes reményekhez még kevés. Bár....nézve a szeleket és ami várható, István "hozhat még rajta" az elkövetkező napokban. Hiába, amikor nem csak a rohanásról van szó hasonló szélviszonyok közt, sokat számít ki milyen útvonalat választ. Például Mark Slats nyomulása akár a visszájára is fordulhat, mert van rá esély, hogy VDH felkerül egy északkelet irányú "expresszvonatra", melyben bőszéllel haladhat, míg Slatsnak ha irányba megy akkor kreuzolnia kell sokáig, ha meg a francia után megy, hogy megkapja ugyanazt a szelet, akkor az még többszáz mérföld, ráadásul biztos, hogy akkor mögötte is marad, tehát taktikailag abszolút rossz megoldás.
Tapio lemaradása kb. 3000 mérföld Istvánhoz képest, ez az előny, különös tekintettel arra, hogy folyamatosan nő, elég megnyugtatónak tűnik a továbbiakra nézve.
Eldőlt, hogy Igor Zareckíj csak ősszel folyatja a versenyt. Miután egyedül van a Chichester osztályban (legalábbis egyelőre), nincs kitől tartson a helyezése miatt, így semmi nem korlátozza, hogy akkor fejezze be a Földkerülést, úgy fogalmazott, hogy " csak egy szabály érvényes, a harcot nem szabad feladni. Akkor van vége, ha meglátom a bóját a befutónál.". Októberig meg csak kitatarozzák a szívét valahogy Moszkvában a szakemberek. Még az is lehet, hogy a cigarettáról is leszoktatják .