Szitnyai Jenő emlékblog

Kopár István újra a Föld körül

GGR 2018 ráadás 16.

2018. október 09. - A Tengerész

A versenyben toronymagasan vezető Jean-Luc október 5.-én áthaladt a tasmániai "Storm Bay" ellenőrzőponton.

https://www.facebook.com/goldengloberace/videos/2198280877079693/

A filmet nézve a verseny Fb oldalán kérdezték, hogy hogy lehet az, hogy motorozik a versenyző, nos ahogy korábban meséltem 160 liter gázolajat mindenki vihetett magával azzal azt kezd amit akar, amúgy meg ahogy nézem a helyszín nevével ellentétben éppen szélcsendes, motor nélkül csak ácsorogna a hajó. Ezt a helyet minden versenyzőnek érintenie kell, ha nem teszi, kiesik a versenyből. Itt horgonyra kell állni rövid időre, lehetőség van verbális kommunikációra, de se a hajóra nem szállhat senki, se a versenyző nem hagyhatja el a hajót. Amennyiben van elfényképezett filmanyaga azt kiadhatja, majd indul mindenki tovább.

István pillanatnyilag a hatodik helyen áll, az előtte álló Tapio csak kevéssel előzi meg, a létszám immáron mindössze nyolcra olvadt a havariák után. És még a verseny harmadánál tartanak csak.

9.-én István 20 liter édesvízzel kisegített egy angol szólóvitorlázót, aki nem a versenyben vesz részt, de hasonlóan Földet kerül és már alig volt innivalója. A  sors jótéteménye, hogy másnap kiadós eső esett, nemcsak ivóvizet tudott gyűjteni, de végre rendesen tisztálkodhatott is.  Az időjárás szerencsésen alakult a továbbiakban, miután korábban gyakorlatilag mindene elázott ( ez eltekintve a komfortérzettől, különösen a térképek és navigációs  táblázatok vonatkozásában nagy baj) amikor a hajó az oldalára dőlt és sok víz jött be a nyitvahagyott bejárati felső tolótetetőn, próbál szárítkozni, mert támad a penész. A tartalék műholdas telefont használja, mert az első tönkrement a sós víztől. A rövidhullámú rádiója felmondta a szolgálatot, de miután szétszedte és kimosta belülről mindenféle kencékkel, magához tért a készülék, de sajnos pont a leggyakrabban használatos 7 MHz-es sávban továbbra sem tud adni vele, pedig jó lenne a teljes rádióforgalmazást ezen a sávon bonyolítani, úgy tűnik itt a legjobbak a terjedési viszonyok, mert a vevőjével prímán veszi  a hazai üzeneteket ezen a sávon, csak az adójával kénytelen ennél kedvezőtlenebb frekvencián forgalmazni. Üzente Iannak a team managerének, hogy próbálja felvenni a kapcsolatot a rádió gyártójával, hogy tudnak e valami trükköt a tengervíz sújtotta készülék kitatarozására.

Hogy még véletlenül se maradjanak abba a bajok, egy madár letörte az árboccsúcson lévő széljelzőt, de ami a nagyobb baj, nem működik a hydrogenerátor, így az akkutelepet már csak a szélgenerátor és a kis solar panel tölti, ha tartósan nem süt a nap és a szél is legyengül, netán a hydrogenerátornál ha lehet még sérülékenyebb szélgenerátor is megadja magát nagy baj lehet az áramellátással és így a kommunikációval is. A viharban vitorlái sérültek, az orrvitorláról leszakadtak a stágreiterek, ezeket igyekszik pótolni. Dolgozik a dodgeren, ami ugyancsak megsérült, úgy tűnik sikerül eredményt elérnie.  Kis vidámság a sok nyomorúság közt, egyik nap mintegy negyven bálnát számolt össze közvetlenül a hajó körül, csak az volt zavaró, hogy rettenetes büdös volt a levegő amit kifújtak.

A bejegyzés trackback címe:

https://kopar.blog.hu/api/trackback/id/tr1114292393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása