Szitnyai Jenő emlékblog

Kopár István újra a Föld körül

GGR 2018 36.rész

2018. április 19. - A Tengerész

72 nap van hátra a rajtig. István ezt írta az előző fejezet megjelenése napján. "Holnap akartuk a Puffint vízre tenni, de csak most vettem észre, hogy péntek és 13.-a, így valószínű, hogy hétfőre napolódik a vízre szállás..".

Sajnos hiába kerültetett el a péntek 13, merthogy végül szombaton került vízre a hajó, amikor ilyen vaj idő volt,

 img_0820.JPG

img_0949.jpg

img_0950.jpg

viszont másnapra bejött az 50 csomós ( közel 100 km/óra) szél, ehhez való hullámokkal és majdnem az történt, hogy MINDENNEK vége van. István a hajóval a szerelőstéghez állt, ami egy patkó alakú úszó létesítmény, de a vihar még azt is megrongálta, ráadásul lévén hétvége, egyedül volt a kikötőben minden segítség nélkül, miközben láncok szakadtak és verődött, tört minden. Ezeket ma délután (17.-e) mesélte el telefonon, mert valami miatt az internet kapcsolatunk is megszakadt napokra. A hangján is éreztem a kimerültséget.

img_5410.jpg

Hétfőn aztán jött a kikötő személyzet, de még azzal is hat órába telt, amíg teljes fordulaton bőgetett saját motorral meg egy motorossal kivitték a Puffint bójára, ahol biztonságban van, amíg a kikötőhelyet kitatarozzák (mert csak itt van még így egyben, miután helyreállt az Email kapcsolat, István annyit írt róla, hogy "szétesett"), de nem lehet tudni ez meddig tart, pláne ha az idő nem csitul. Most úgy bepakolni útra, úgy szerelni a hajón, hogy állandóan ki-be kell csónakázni, különösen ebben az időben, el lehet képzelni mennyire macerás. Pedig lehet, hogy búvárkodni is kell majd, mert gyanús hogy sérülhetett a vihar során a hidrogenerátor tartója. 

Komolyan mondom aggódom, hogy István most dől ki a felkészülés végén.  "Elfogtam egy levelet" amiben Ian Gumprechtnek, a team managerének egyebek mellett ezt írja: "Az elmúlt három évben szó szerint minden nap teljes munkaidőben dolgoztam a hajó felkészítésén. Állva eszem a konyhai mosogató mellett (hogy ne kelljen mosogatni) még a  fürdőszobában is ügyeket intézek, a családomat tökéletesen elhanyagolom és keveset alszom."

Amikor felhívott telefonon, rákérdeztem, hogy hogy áll a rádióval, mert ugye én nagyon akarnám, hogy tudósíthassak róla már az Atlanti átkelés során is. Azt mondta, még bekapcsolni se volt ideje. A jó rosszhír, hogy viszont MUSZÁJ lesz az átkelés során mobil internetet használnia, mert annyi jelentési kötelezettsége van még a rajtig, hogy csak így tudja megoldani. Például az előző részben említett NOR előírja a szükségvitorlázattal való 10 tmf-es háromszögpályán megtett próbavitorlázást. Erre már csak az átkelés során lesz alkalma és erről videofilmet kell készítsen, amit el kell küldenie Franciaországba, hogy kipipálják a NOR checklistán. Megkockáztatom, hogy ha 50 éve ilyen előírások lettek volna, akkor most nem lenne minek a jubileumára versenyt csinálni, mert SENKI el nem indult volna ekkora bürokrácia mellett.

István az indulást New York Oyster Bayből a Bahama-Southampton útvonalra pillanatnyilag 26.-ra, halasztotta, azaz a következő fejezet megjelenésének napjára, drukkoljunk, hogy ez alatt az egy hét alatt összejöjjön minden az induláshoz!

 

Kopár István hálásan köszöni valamennyi  támogatónak  a pénzadományokat.  Ahogy sokszor elmondta ez nemcsak pénz, hanem erőt ad, erősíti a hitét, hogy nemcsak magáért küzd. Különösen szívmelengető hogy a forintátutalások szövegrészében többen biztató, bátorító, lelkesítő szavakat is fűznek az adományhoz, hála érte.

 

Továbbra is rendkívül fontos, hogy minél többen támogassák őt, ezt megtehetik  ITT  http://koparsailing.com/donate/  PayPal -on keresztül dollárátutalással, vagy az alanti hazai számlára forintátutalással 

Számlatulajdonos:  BARTYIK VILMOS ISTVÁN

                                Budapest Bank

Számlaszám:       10103104-66444700-01003009

A "Közlemény" rovatba kéretik beírni " Kopár", valamint az adományozó nevét, amennyiben egyetért annak nyilvánosságra hozatalával! Az összeg ( ha csak külön nem kéri az adományozó) nem fog szerepelni sehol.

A támogatók listájának jelenlegi állása : 

Bartha Gábor,  Rozs Gergely,  Huoranszki Máté,  Orbán Péter,  Jankó György (többször),  Kuzsel Tamás,  Vadász László,  Dzsiki Ferenc,  Bartyik Vilmos,  Csikós László,  Antal Péter,  Radics Gyula, Steve Rakoczy & Liz (De hát azért mi tudjuk, hogy ők az Ausztráliában élő sikeres feltaláló mérnök, Rákóczy István és  felesége Szepessy Piroska  a pearthi egyem kutató professzora) Tóth Mihály, Szecskő Tamás,  Ángyás Orsolya,  Anonim 50 $,   De Chatel András,  Szendrey Józsefné,  Anonim 50 $,  Reisch Richárd, Kóka János,  Kocsis Csaba,  Csete András,  Anonim 20000Ft, Tóth Mihály (mégegyszer),  Méder István,  Méder Áron,  Poller Tamás,  Anonim 50$ ( mégegyszer),  Kiss Ádám, Cziffra Péter,  Giricz Zoltán,  Kerényi István,  dr Szini István, Rába Zoltán,  Geráth János,  Schöll Károly,  Bagdi Attila, Szendrey Józsefné (mégegyszer),  Kovács Krisztián,  Székely Zsolt,  Lakatos György,  Ujhelyi Gáspár,  Noll Adolf,  Gavallér István,  Juhász Tamás,  Ganz Danubius Trading Co. Ltd. (ahogy István írja a legrégibb és legbefolyásosabb  cég, mely 1989 óta támogatja tengeri vállalkozásait ),  Galántai Nándor,  Vankó Bence, Varró István,  Kurucz Péter (és a gyerekek születési sorrendben, Kata, Norbi, Balázs, Gergő és Árpi),  Egri Zoltán,  Koncz Ákos,  Zimányi András,  Anonim 100 $,  Tóth József,  Szendrey Józsefné (harmadszor),  Bárány László,  Sótonyi Botond,  Illy Gábor,  Kiss Tamás, Schopper Tibor,  Anonim 100$,   Kiss József,  Varga Krisztián,  Balassai Imre

 

A következő, GGR 2018 37. rész várhatóan április 26.-án jelenik meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://kopar.blog.hu/api/trackback/id/tr1213834754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2018.04.19. 21:08:32

"Megkockáztatom, hogy ha 50 éve ilyen előírások lettek volna, akkor most nem lenne minek a jubileumára versenyt csinálni, mert SENKI el nem indult volna ekkora bürokrácia mellett."

Én is így gondolom. Értem én, hogy safety first, de ez a bohóckodás már túlzás. Tényleg nem akarnám kisebbíteni az esemény súlyát, de a youtube kis túlzással tele van vitorlázó csatornákkal, nem egy közülük családdal, kisgyerekkel ÉL a hajón, némelyek akár ÉVTIZEDEK óta, ezalatt minimum kétszer-háromszor körbevitorláztak már -persze nem versenykörülmények között, nyilván- és a kutya nem kért tőlük "szükségvitorlázattal való 10 tmf-es háromszögpályán megtett próbavitorlázást."

whale 2018.04.19. 21:11:33

Különös tekintettel arra, hogy az indulók többsége nem nyeretlen kétéves, tejfelesszájú suhanc, nem lennék meglepve, ha a visszalépők nehezményeznék ezt a bürokrata kukacoskodást...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2018.04.20. 01:22:02

@whale: Gondolom nehezményezték is, sőt nemcsak a visszalépők. Ráadásul az ELEJÉN, tehát valamikor 3 éve, amikor az emberek fejest ugrottak a projektbe még szó se volt ilyenekről. Akkor kezdődött amikor a rajtot PR okokból átrakták Franciaországba a múlt év végén.
süti beállítások módosítása