72 nap van hátra a rajtig. István ezt írta az előző fejezet megjelenése napján. "Holnap akartuk a Puffint vízre tenni, de csak most vettem észre, hogy péntek és 13.-a, így valószínű, hogy hétfőre napolódik a vízre szállás..".
Sajnos hiába kerültetett el a péntek 13, merthogy végül szombaton került vízre a hajó, amikor ilyen vaj idő volt,
viszont másnapra bejött az 50 csomós ( közel 100 km/óra) szél, ehhez való hullámokkal és majdnem az történt, hogy MINDENNEK vége van. István a hajóval a szerelőstéghez állt, ami egy patkó alakú úszó létesítmény, de a vihar még azt is megrongálta, ráadásul lévén hétvége, egyedül volt a kikötőben minden segítség nélkül, miközben láncok szakadtak és verődött, tört minden. Ezeket ma délután (17.-e) mesélte el telefonon, mert valami miatt az internet kapcsolatunk is megszakadt napokra. A hangján is éreztem a kimerültséget.
Hétfőn aztán jött a kikötő személyzet, de még azzal is hat órába telt, amíg teljes fordulaton bőgetett saját motorral meg egy motorossal kivitték a Puffint bójára, ahol biztonságban van, amíg a kikötőhelyet kitatarozzák (mert csak itt van még így egyben, miután helyreállt az Email kapcsolat, István annyit írt róla, hogy "szétesett"), de nem lehet tudni ez meddig tart, pláne ha az idő nem csitul. Most úgy bepakolni útra, úgy szerelni a hajón, hogy állandóan ki-be kell csónakázni, különösen ebben az időben, el lehet képzelni mennyire macerás. Pedig lehet, hogy búvárkodni is kell majd, mert gyanús hogy sérülhetett a vihar során a hidrogenerátor tartója.
Komolyan mondom aggódom, hogy István most dől ki a felkészülés végén. "Elfogtam egy levelet" amiben Ian Gumprechtnek, a team managerének egyebek mellett ezt írja: "Az elmúlt három évben szó szerint minden nap teljes munkaidőben dolgoztam a hajó felkészítésén. Állva eszem a konyhai mosogató mellett (hogy ne kelljen mosogatni) még a fürdőszobában is ügyeket intézek, a családomat tökéletesen elhanyagolom és keveset alszom."
Amikor felhívott telefonon, rákérdeztem, hogy hogy áll a rádióval, mert ugye én nagyon akarnám, hogy tudósíthassak róla már az Atlanti átkelés során is. Azt mondta, még bekapcsolni se volt ideje. A jó rosszhír, hogy viszont MUSZÁJ lesz az átkelés során mobil internetet használnia, mert annyi jelentési kötelezettsége van még a rajtig, hogy csak így tudja megoldani. Például az előző részben említett NOR előírja a szükségvitorlázattal való 10 tmf-es háromszögpályán megtett próbavitorlázást. Erre már csak az átkelés során lesz alkalma és erről videofilmet kell készítsen, amit el kell küldenie Franciaországba, hogy kipipálják a NOR checklistán. Megkockáztatom, hogy ha 50 éve ilyen előírások lettek volna, akkor most nem lenne minek a jubileumára versenyt csinálni, mert SENKI el nem indult volna ekkora bürokrácia mellett.
István az indulást New York Oyster Bayből a Bahama-Southampton útvonalra pillanatnyilag 26.-ra, halasztotta, azaz a következő fejezet megjelenésének napjára, drukkoljunk, hogy ez alatt az egy hét alatt összejöjjön minden az induláshoz!
Kopár István hálásan köszöni valamennyi támogatónak a pénzadományokat. Ahogy sokszor elmondta ez nemcsak pénz, hanem erőt ad, erősíti a hitét, hogy nemcsak magáért küzd. Különösen szívmelengető hogy a forintátutalások szövegrészében többen biztató, bátorító, lelkesítő szavakat is fűznek az adományhoz, hála érte.
Továbbra is rendkívül fontos, hogy minél többen támogassák őt, ezt megtehetik ITT http://koparsailing.com/donate/ PayPal -on keresztül dollárátutalással, vagy az alanti hazai számlára forintátutalással
Számlatulajdonos: BARTYIK VILMOS ISTVÁN
Budapest Bank
Számlaszám: 10103104-66444700-01003009
A "Közlemény" rovatba kéretik beírni " Kopár", valamint az adományozó nevét, amennyiben egyetért annak nyilvánosságra hozatalával! Az összeg ( ha csak külön nem kéri az adományozó) nem fog szerepelni sehol.
A támogatók listájának jelenlegi állása :
Bartha Gábor, Rozs Gergely, Huoranszki Máté, Orbán Péter, Jankó György (többször), Kuzsel Tamás, Vadász László, Dzsiki Ferenc, Bartyik Vilmos, Csikós László, Antal Péter, Radics Gyula, Steve Rakoczy & Liz (De hát azért mi tudjuk, hogy ők az Ausztráliában élő sikeres feltaláló mérnök, Rákóczy István és felesége Szepessy Piroska a pearthi egyem kutató professzora) Tóth Mihály, Szecskő Tamás, Ángyás Orsolya, Anonim 50 $, De Chatel András, Szendrey Józsefné, Anonim 50 $, Reisch Richárd, Kóka János, Kocsis Csaba, Csete András, Anonim 20000Ft, Tóth Mihály (mégegyszer), Méder István, Méder Áron, Poller Tamás, Anonim 50$ ( mégegyszer), Kiss Ádám, Cziffra Péter, Giricz Zoltán, Kerényi István, dr Szini István, Rába Zoltán, Geráth János, Schöll Károly, Bagdi Attila, Szendrey Józsefné (mégegyszer), Kovács Krisztián, Székely Zsolt, Lakatos György, Ujhelyi Gáspár, Noll Adolf, Gavallér István, Juhász Tamás, Ganz Danubius Trading Co. Ltd. (ahogy István írja a legrégibb és legbefolyásosabb cég, mely 1989 óta támogatja tengeri vállalkozásait ), Galántai Nándor, Vankó Bence, Varró István, Kurucz Péter (és a gyerekek születési sorrendben, Kata, Norbi, Balázs, Gergő és Árpi), Egri Zoltán, Koncz Ákos, Zimányi András, Anonim 100 $, Tóth József, Szendrey Józsefné (harmadszor), Bárány László, Sótonyi Botond, Illy Gábor, Kiss Tamás, Schopper Tibor, Anonim 100$, Kiss József, Varga Krisztián, Balassai Imre
A következő, GGR 2018 37. rész várhatóan április 26.-án jelenik meg.