Szitnyai Jenő emlékblog

Kopár István újra a Föld körül

GGR 2018 10.rész

2017. október 19. - A Tengerész

(Az állóbetűs kiegészítések tőlem származnak, a dőlt betűs sorok továbbra is idézetek István naplójából, ahonnan a teljes képanyag is származik. Az ehhez a fejezethez szükséges fordítási munkában ismét Koncz Ákos volt a segítségem.)

Elhatároztam, hogy nem viselem a karórám ebben a verseny előkészületi időszakban. Nagyon sokat dolgozom a hajó szűk helyein ahol akadályt jelent, de még fontosabb, hogy a napok perceknek, a hetek óráknak tűnnek a naptáramban. Épp egy év van a startig, és a Puffin még félig meztelen..

gary-bass-my-my-best-support-on-any-customized-boating-fitting.jpg

  Gary Bass a fő támaszom egyedi gyártású szerelvények ügyében. ( a háttérben az általa készített kollíziós lezárás a hajóorrba.)

Egy újabb 2000 mérföldes autózás után begyűjtöttem az egyik legstabilabb támogatómtól, Gary Bass-tól (Precision Marine, Florida) az egyedi készítésű  kollíziós válaszfalat,( ehhez kis magyarázat, a hajóorrban lévő kamráról van szó, mely vízmentes fallal van leválasztva a belső tértől az esetleges orral ütközés esetén meggátlandó az elsüllyedést) a megerősített orrnyúlvány új merevítőjét (angolul" bobstay"....igyekeztem körülírni a magyar szakmai kifejezést, ugyanis az "vasszerstág"... most mit mondjak erre?) és a kabinbejárat módosított tolótetejét. Begyűjtöttem továbbá csavarokat és anyákat  Ft. Lauderdale-ben, valamint  egyéb új fedélzeti  vereteket az annapolisi Rigging Company-től.

i-screwed-up-the-tamplate-seemingly.jpg

       A válaszfal  belső darabja a helyére illesztve.

lets-do-the-needed-modifications.jpg

Majd a szükséges változtatásokat elvégezve a külső, beleminált részen.

i-am-getting-there.jpg

Ajtóval a helyén készen is van.


the-new-bob-stay-fitting-it-took-6-hours-to-install-it-mm-by-mm-in-out-puffin-150-times.jpg

A " bobstay" ( az a bizonyos vasszerstág) bekötő verete az orrtőkén: 6 órába és mintegy százötven ki-be mászásba került a milliméter pontos felszerelése.….

cutter-stay-chain-plate.jpg

Belül a kollíziós kamrában helyén van az orrnyúlvány rögzítő verete, kihorgonyozva az orrtőkéhez. (Ez  a veret különösen nagy erőnek van kitéve, mert ehhez csatlakozik odafent a "forstág" azaz az árbocot a hajó orrához rögzítő sodrony.)

 the-rudder-shoe-installation.jpg

Helyén a kormánylapát tengelyének alsó támasztéka.

Szeretem ésszerűen kihasználni az utazásaimat, és több legyet ütni egy csapásra. Így megálltam a BoatUS központjában Alexandriában Marylandben, mialatt a New York állambeli Floridába hajtottam, hogy személyesen találkozzam és köszönetet mondjak az egyik adományozómnak. Bizonyára a Jóisten is így gondolta, hogy beiktatott egy helyi verseny- előadást Oyster Bay-ben pont egy héttel azután hogy adománygyűjtő  előadást tartottam, melynek a házigazdája a DeNatale család volt. Bob és Mark DeNatale a leghűségesebb és leghatékonyabb támogatói a versenyben való részvételemnek,  az ő erőfeszítéseiknek tartozom azzal, hogy, a Seawanhaka klub színeiben fogok versenyezni.


boat-us.jpg

BoatUS Központ.

ggr-presentation-at-the-right-place.jpg

                             GGR előadás a megfelelő helyen….

in-the-right-environment.jpg

                            a megfelelő környezetben….

with-the-right-people.jpg

                           a megfelelő emberekkel...

with-the-proper-appreciation.jpg

                        valódi nagyrabecsüléssel.

A verseny előkészületek útjai folyamatosan tele vannak kátyúkkal, de tartom az irányt és a sebességet. Nincs hiány kellemes és kellemetlen meglepetésekben, naponta jelentkeznek. Elkezdtem visszaszerelni a Whitlock kormányt, és mikor valamennyi alkatrészt átvizsgáltam, komoly rendellenességet  találtam a kormánylapát tengelyének  reteszhornya illesztésénél. Ez súlyos dolog, amit nyilván nem vettem észre, amikor szétszedtem a hajót. Ez Gary barátom új küldetése, hogy rendbetegye nekem…

Hajófelújításkor kiszámíthatatlanok a menet közben jelentkező problémák, ezért a hivatásosak jobb szeretnek találgatni mint kitalálni. Az én vállalkozásban számtalan a kiszámíthatatlanság, tekintetbe véve a Puffin korát, gyártmányát,  és a szükséges alkatrészek hiányát a piacon. Jó példa erre a Lavac toillet, ami egy ragyogóan egyszerű rendszer, de a Lavac cég 2005-ben abbahagyta annak a modellnek a gyártását, amely nekem a Puffinon van. Egy hétbe (és egy kis szerencsébe) került beszereznem a szükséges gumitömítéseket. Egy darabig kezdtem komolyan foglalkozni  a vödrözős alternatívával…Egyszerűen nem tudok visszaemlékezni a hajórenoválásnak olyan részére, amikor ne akadtam volna el  valami miatt, kezdve a Suunto mágneses tájoló kompenzáló rúdjaitól a Bukh motor tengelytömítés pótlásáig. Az Üvöltő Negyvenesek már a szárazföldön elkezdtek üvölteni!.

suunto-compass-ss-housing-got-weather-in-salammbo-after-60000-nm.jpg

        A viharvert Suunto SS tájoló  tokja a Salammbón 60.000 mérföld megtétele után.

 the-suunto-compensator-rode-got-corroded-away-creating-another-slow-down-in-its-installation.jpg

A Suunto kompenzátor rúdja elkorrodát, ami persze a beszerelésben újabb késedelmet okozott.

 well-the-rudderstock-key-way-is-fine-but-not-on-the-attached-arm.jpg

Nos, a kormánytengely reteszhorny hibátlan, csak nem passzol a kormányszerkezethez. 

the-arm-key-way-supposed-to-be-this-way-but-its-not.jpg

A kormánytengely  reteszhornyához csatlakozó részének ilyennek kellene lenni, de nem ilyen….

 

all-the-parts-must-be-serviced-before-installation.jpg

Minden alkatrészt szervizelni kell a beszerelés előtt  .

 then-it-can-be-installed.jpg

Aztán beszerelhető.

this-is-a-great-shaft-seal-but-no-space-for-it-unfortunatliy-another-detour-financialy-and-timewise.jpg

Ez a hajócsavar tengelytömítés, de nem fér el, sajnálatos módon egy újabb kitérő anyagilag és időben.

 

 

this-shaft-seal-looks-like-perfect-match-after-a-significant-modification-on-the-shaft-tube.jpg

A tengelytömítés csak a tönkcső jelentős módosítása után illik oda tökéletesen.

 

the-new-chain-plate-is-the-a-shape.jpg

Egy új, ezúttal "A" formájú rögzítőpont a decken.

 

another-installation-is-in-progress.jpg

Folyamatban a következő munkadarab.

A jó hír az, hogy a megpróbáltatásaim csúcsán mindig feltűnik a szivárvány, vagy úgy, hogy egy régi vagy új barát küld némi nem várt adományt, vagy egy jó indulatú cég megfelelő támogatást. A legutóbbi a Selden US Charlestonban (Dél Carolina) ahol az új árbocom készül. Már az első Föld-kerülő hajózásom alatt egy Selden árbocról álmodoztam, és előbb vagy utóbb az álmok valóra válnak :-). Nem ingyen van, de a támogatás nagylelkű és Bernie és Scott ennek a nagyszerű vállalatnak a legkiválóbb képviselői. Valódi öröm velük dolgozni!

A következtetés világos: Soha ne add fel! És mindig van, és kell is hogy legyen remény, hogy új vitorlákat, biztonsági berendezéseket és a verseny követelményeinek megfelelő, még hiányzó dolgokat megkapjam az indulásig.

Folytatása következik.

A bejegyzés trackback címe:

https://kopar.blog.hu/api/trackback/id/tr7212970405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ostvan1 2017.10.27. 22:42:13

Millió gratuláció a kitartásért.
süti beállítások módosítása