(Az állóbetűs kiegészítések tőlem származnak, a dőlt betűs sorok továbbra is idézetek István naplójából, ahonnan a teljes képanyag is származik. Az ehhez a fejezethez szükséges fordítási munkában ismét Koncz Ákos volt a segítségem.)
Elhatároztam, hogy nem viselem a karórám ebben a verseny előkészületi időszakban. Nagyon sokat dolgozom a hajó szűk helyein ahol akadályt jelent, de még fontosabb, hogy a napok perceknek, a hetek óráknak tűnnek a naptáramban. Épp egy év van a startig, és a Puffin még félig meztelen..
Majd a szükséges változtatásokat elvégezve a külső, beleminált részen.
Ajtóval a helyén készen is van.
A " bobstay" ( az a bizonyos vasszerstág) bekötő verete az orrtőkén: 6 órába és mintegy százötven ki-be mászásba került a milliméter pontos felszerelése.….
Belül a kollíziós kamrában helyén van az orrnyúlvány rögzítő verete, kihorgonyozva az orrtőkéhez. (Ez a veret különösen nagy erőnek van kitéve, mert ehhez csatlakozik odafent a "forstág" azaz az árbocot a hajó orrához rögzítő sodrony.)
Helyén a kormánylapát tengelyének alsó támasztéka.…
Szeretem ésszerűen kihasználni az utazásaimat, és több legyet ütni egy csapásra. Így megálltam a BoatUS központjában Alexandriában Marylandben, mialatt a New York állambeli Floridába hajtottam, hogy személyesen találkozzam és köszönetet mondjak az egyik adományozómnak. Bizonyára a Jóisten is így gondolta, hogy beiktatott egy helyi verseny- előadást Oyster Bay-ben pont egy héttel azután hogy adománygyűjtő előadást tartottam, melynek a házigazdája a DeNatale család volt. Bob és Mark DeNatale a leghűségesebb és leghatékonyabb támogatói a versenyben való részvételemnek, az ő erőfeszítéseiknek tartozom azzal, hogy, a Seawanhaka klub színeiben fogok versenyezni.
BoatUS Központ.
GGR előadás a megfelelő helyen….
a megfelelő környezetben….
a megfelelő emberekkel...
Hajófelújításkor kiszámíthatatlanok a menet közben jelentkező problémák, ezért a hivatásosak jobb szeretnek találgatni mint kitalálni. Az én vállalkozásban számtalan a kiszámíthatatlanság, tekintetbe véve a Puffin korát, gyártmányát, és a szükséges alkatrészek hiányát a piacon. Jó példa erre a Lavac toillet, ami egy ragyogóan egyszerű rendszer, de a Lavac cég 2005-ben abbahagyta annak a modellnek a gyártását, amely nekem a Puffinon van. Egy hétbe (és egy kis szerencsébe) került beszereznem a szükséges gumitömítéseket. Egy darabig kezdtem komolyan foglalkozni a vödrözős alternatívával…Egyszerűen nem tudok visszaemlékezni a hajórenoválásnak olyan részére, amikor ne akadtam volna el valami miatt, kezdve a Suunto mágneses tájoló kompenzáló rúdjaitól a Bukh motor tengelytömítés pótlásáig. Az Üvöltő Negyvenesek már a szárazföldön elkezdtek üvölteni!.
A Suunto kompenzátor rúdja elkorrodát, ami persze a beszerelésben újabb késedelmet okozott.
Nos, a kormánytengely reteszhorny hibátlan, csak nem passzol a kormányszerkezethez.
Aztán beszerelhető.
Ez a hajócsavar tengelytömítés, de nem fér el, sajnálatos módon egy újabb kitérő anyagilag és időben.
A jó hír az, hogy a megpróbáltatásaim csúcsán mindig feltűnik a szivárvány, vagy úgy, hogy egy régi vagy új barát küld némi nem várt adományt, vagy egy jó indulatú cég megfelelő támogatást. A legutóbbi a Selden US Charlestonban (Dél Carolina) ahol az új árbocom készül. Már az első Föld-kerülő hajózásom alatt egy Selden árbocról álmodoztam, és előbb vagy utóbb az álmok valóra válnak :-). Nem ingyen van, de a támogatás nagylelkű és Bernie és Scott ennek a nagyszerű vállalatnak a legkiválóbb képviselői. Valódi öröm velük dolgozni!
A következtetés világos: Soha ne add fel! És mindig van, és kell is hogy legyen remény, hogy új vitorlákat, biztonsági berendezéseket és a verseny követelményeinek megfelelő, még hiányzó dolgokat megkapjam az indulásig.
Folytatása következik.