Szitnyai Jenő emlékblog

Kopár István újra a Föld körül

GGR 2018 ráadás 41.

2019. március 16. - A Tengerész

2019 március 16.

Már nem tart soká.  De a végére még tartogat az Öreg pár kellemetlenséget. Eddig se volt sétagalopp és most nem az egész versenyről beszélek (bár mondhatnám azt is) csak az utóbbi három hétről. Istvánunkat egész idő alatt kínozta egy gyakorlatilag vele együtt haladó "lavór". Beült a szélcsendbe, aztán amire kikecmergett belőle az ismét rátelepedett. Miközben Uku szerencsésen befutott a célba és végre jóllakhatott, Istvánt újra és újra megállította a szélhiány. Most végre megindult vagy két napja, e pillanatban a szél is kedvező, mind  az irányát, mind az erősségét tekintve, teljesítmény elérte a napi 100 mérföldet, de a végére még lesz benne egy csavar, a szél miközben az elkövetkező napokban folyamatosan gyengülni fog, egyúttal forog északnyugatiról északkeletire, szóval a befutó keruzos lesz ( szembeszeles), ha van undorító szituáció a vitorlázásban az pont az amikor a semmi éppen szemből fúj. Mindeközben folyamatosan kínlódik a beteg kormányával és az ivóvize is fogytán van. Mindegy, mondhatjuk, hogy ez a harc lesz a végső. Én úgy tippelek, hogy 22.-re Éva a felesége a karjai közé omolhat.

137.JPG

Akkor majd én is lekerekítem egy záró ráadással azt a hosszúra nyúlt blogfolyamot.

Tapiot már nem fogom bevárni, ő pillanatnyilag Rio de Janeiro magasságában, az egyenlítőtől 23 fokkal délre vergődik elkagylósodott fenekű hajójával, 4500 mérföldere a céltól, Igor meg csak az év végén folytathatja a versenyt Chichester osztályban, ha addigra összerakják Moszkvában a szívét.

2019 március 19. UTC 16:00.

Még fúj valami szél, de már alig. A Puffin sebessége lecsökkent 2,5 tmf/h-ra.  Éjfélre ez a kevés is leáll, ahogy nézem szélcsend lesz holnap délutánig. Nagy kérdés Istvánnak van e még gázolaja. Mert akkor a szabályok értelmében használhat motort. De nagyon valószínű, hogy az egyenlítő környéki, illetve azutáni szélcsendekben kínlódás során eltüzelte az egészet, pláne, hogy a többiekkel szemben a tankjaiba még az előírt maximum 160 litert se tudtuk betölteni, mert egy teljes 25 literes kanna nem fért be, márpedig hiába volt engedélyezett a 160 liter, csak a beépített tankokban szabadott üzemanyagot tárolni, szóval a kannát úgy ahogy volt átadtuk Igornak, aki akkor még nem nem tankolt. Szóval ha ez így van, akkor lesz majd 24 óra ácsorgás döghullámokkal úgy 70 mérföldre a céltól. 

Javítás. Rámírtak, hogy a szabályok szerint a cél előtt 250 mérfölddel már tilos a motorhasználat.  Akkor még ha van is üzemanyaga, egy újabb szopás a végére. Nyilván az ok egy szoros befutó sportszerűbbé tétele, de itt teljesen értelmetlen. Nem valószínű, hogy Tapio azért nem éri utol, mert mondjuk 8 órát motorozik. Van még ezeken a szabályokon finomítanivaló. Miközben tiltás tiltás hátán, a két napja a térségben kigyulladt és elsüllyedt teherszállító hajó vízen úszó üzemanyaga és elszabadult konténerei a Puffin környékén vannak, talán jó is, hogy éjszakára leáll a szél, kisebb a sebességgel való ütközés veszélye.

Közben Éva már nagyon várja.

eva.jpg

A kép Les Sables központjában áll.

2019 március 21. 

Rendkívüli hívás a hajónak a rendezőtől tegnap. https://soundcloud.com/goldengloberace/istvan-kopar-special-satellite-call-with-wife-before-his-arrival-20032019?in=goldengloberace%2Fsets%2Fistvan-kopar&utm_source=soundcloud&utm_campaign=share&utm_medium=facebook&fbclid=IwAR2w571hQOnjNdOhZokdrTRwMhVm1_pqpCqc0xjf1jwtWquFeu8nMpwocMw   1:29-től az első beszélgetés Évával a feleségével az indulás óta. Senki nem igazán boldog, érzékelve az utolsó napok feszültségét és nehézségeit, kivéve talán a  Don McIntiret, a rendezőt, aki az egész versenyt végigröhögcsélte, nem akarok messziről ítélkezni, de ehhez a komoly versenyhez NEKEM nem passzol ez a kereskedelmi rádiózásszerű "master of ceremony" stílus, de talán én vagyok túl retro.

E pillanatban midőn ezeket a sorokat kopogtatom, István a legutolsó UTC 7:00 YB jelentés szerint már csak 7 mérföldre van a célétól, tehát éjjel kapott valami szelet, ami azt jelenti, hogy legrosszabb esetben is befut ma délelőtt.

Magyar idő szerint 10:9

Bele kell őrülni! Aki versenyzett már vitorlással az tudja milyen idegesítő az amikor MINDIG a "bójából" fúj a szél. Amikor azt hiszem, hogy rátudok fordulni, de már megint "lepörög", úgy hogy még egy takk... aztán még egy... és lassan körbevitorlázom a bóját, de még mindig nem "vettem" a pályajelet.  Na István van most így a befutóval, azzal a különbséggel, hogy nemcsak forog a szele, de nincs is. Őrjítő vergődés.... miközben ha nem lenne ez a hülye szabály, hogy nem indíthat motort 250 mérfölddel a cél előtt,  miközben a teljes verseny alatt indíthatott, már bent fogadhatná a gratulációkat. Ez már emberkínzás. Ismerve indulatos természetét, NEKI különösen nehéz lehet most. Direkt idemásolom szegény mit kínlódott az elmúlt 8 óra alatt.

kopar_befuto_terk.png

10:30 Oda, ahhoz a zöld pöttyhöz kell odaérni!

kopar_befuto_terk_2.png

Megöl az ideg! Amit mondtam, már megint esni kell! 3 nyomorult mérföld!!!

kopar_befuto_terk_3.png

11:33 Imént hívott a Péteri Laci, hogy beszélt Évával telefonon, most indulnak a Donék kifelé István befutójára.

Még két mérföld

kopar_befuto_terk_4.png

Na megjött az "élő" 

https://www.facebook.com/goldengloberace/videos/795200254172700/   

https://www.facebook.com/goldengloberace/videos/2323362301047460/

innen kell majd mostantól nézegetni. Én most búcsúzom, majd holnap jelentkezem egy utolsó záró "ráadással".

ui.  a négyzeten, István pár perccel déli 12 előtt átszakította a képzeletbeli célszalagot nem cáfolt rá a jóslatomra, TÉNYLEG befutott délelőtt), a befutóra még a szél is feltámadt, számára vége a versenynek melyet ezzel a néhány perccel kevesebb mint 263 nap alatt teljesített.

A bejegyzés trackback címe:

https://kopar.blog.hu/api/trackback/id/tr8214693334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2019.03.21. 14:16:28

RESPECT

Nagyrabecsülésem jeléül meglengetem kalapomat a teljesítmény előtt, egyúttal gratulálok a kiváló vitorlázónak, sportembernek.
Az Embernek, akiről a hazai médiában alig esett szó, de most talán több figyelmet kap.

Advocatus Diaboli 2019.03.21. 18:02:08

Nme fog több figyelmet kapni, mert: 1. ez nem foci, nem NER kompatibilis. 2. nem magyar, hanem USA lobogó alatt hajózott. 3. csak.

Batkaa 2019.03.21. 22:44:31

Remek sportember, igazi showman! :)
De hol voltak a versenyzőtársak a partot érésnél? Jól látom, hogy egy sem volt ott?
És hol volt a Don? Csak a színpadon került elő, a többieket pedig a parton köszöntötte...

Batkaa 2019.03.21. 23:01:57

@Batkaa: jó a videón nem, a fotókon már látszik a Don (ő videózott?!), meg legalább Loic Lepage ott volt...
süti beállítások módosítása