Szitnyai Jenő emlékblog

Kopár István újra a Föld körül

GGR 2018 42.rész

2018. május 31. - A Tengerész

Sok új hírem nincs, egész pontosan semmi. Akik követik ezt a  weboldalt, látják, hogy Kopár István szerencsésen áthajózta az Atlanti-óceánt. A https://yb.tl/ggr2018 nyomkövető oldalon látszanak a napi pozíciók. Miután a sűrűsödő hajóforgalom miatt bekapcsolta az AIS-t, itt https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:5533730/mmsi:3680208  is követhető a Puffin útja. ( a "Past Track" feliratra kattintva látható a "csiganyál" )  Látható, hogy az út végére maradt a neheze. A https://yb.tl/ggr2018 főoldal "VESSEL TIMELINE diagramja mutatja az idő függvényében a hajó sebességének gyakori változását és a széltérképre nézve látható volt, hogy a szél nemcsak hogy döglődött, de ráadásul végig szembe fújt idáig a Csatornában. E sorokat 30.-án este írom, bár légvonalban már 100 tengeri mérföldre sincs úticéljától Southamptontól, időben sokkal tovább tart majd leküzdeni ezt a távolságot, mint az óceán közepén kedvezőbb szelekkel. Azzal, hogy  (magyar idő szerint) 10:54-kor irányt váltott a Csatorna közepén és jobbcsapásra  ( jobbcsapás= amikor a hajó jobbról kapja a szelet) áttérve megindult az angol partok felé, két dologban is szerencsésen cselekedett, egyrészt ezzel kikerült a legnagyobb hajóforgalomból, ahol mint az autópályán egymást sűrűn követve száguldanak a nagy teher-  és utasszállítók, másrészt ott volt a legkevesebb szél, az AIS térképen a pillanatnyi sebességadatokból látszik, hogy az akkori 2,7 csomós vánszorgás 19:48-ra 6 csomó ( 11km/h) fölé emelkedett. Bár a hajóforgalom itt sem figyelmen kívül hagyható, de mégsem annyira veszélyes ha elbóbiskol rövid időkre, sajnos  nem lehet mindent az AIS vészjelzéseire bízni, lehetnek számosan a kisebb hajók közül, akik nem használnak ilyen műszert, szóval ha majd befut végre Southamptonba nem lesz túlságosan pihent. E pillanatban azt saccolom, hogy legkorábban június elsején reggel köthet ki, de holnap amikor ezzel a fejezettel kijövök, még pontosítok.

Május 31. csütörtök 7:05. Már csak 30 nap a verseny rajtjáig. Az utolsó 50 mérföld van hátra  Southamptonig. Sajnos a szél gyengült, István ahogy elnézem a  https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:5533730/mmsi:3680208 térképen ismét csak 3 csomó körüli sebességgel  (5,5 km/h) vánszorog Anglia déli partja mentén, de legalább távol az "elefántcsapástól", talán tud valami keveset aludni. A nagy kérdés, hogy ilyen gyenge szélnél ( a széltérképet nézve, nulla és 2-es Beaufort közt van, ami a semmi és a 10 km/h közti szélsebesség tartományt jelenti) mennyire lehet magára hagyni szélkormánnyal a hajót. Szóval ha így marad a szél, ma reggel már aligha jelenthetek be southamptoni kikötést, mindenkire rábízom hogy figyelje a térképeket. A következő, GGR 2018 43. rész várhatóan június 7.-én jelenik meg, addigra talán valamivel több dologról is be tudok majd számolni, ha sikerül Istvánnal felvenni a kapcsolatot és az angliai sűrű programja mellett lesz majd ideje velem kommunikálni.

Június 5.-én lezárul a pénzügyi támogatás, ami a forintadományokat illeti, a jövő heti fejezetben közölni fogom a  végelszámolást. A dollárátutalásokra nincs pontos rálátásom, mert azok több csatornán érkeznek és miután István a tengeren van, nem kapom tőle az adatokat, ezért elnézést kérek azoktól, akik lemaradtak a listáról. Miután ezen a héten is érkezett a számlámra egy forintátutalás, ismét mutatom a "táblát" a támogatók neveivel. Aki még az utolsó pillanatban küldene pénzt az a korábbi fejezetekben ismertetett módon 5.-ig megteheti, azt, hogy milyen hazai élelmiszer beszerzéseket fogunk Évával, István feleségével belőle eszközölni, azt az angliai érkezés után fogjuk vele konkretizálni, ha majd ismét lesz Internetkapcsolatunk. (Valamire ráéreztem, mert mielőtt a forint az utóbbi három hét mélyzuhanásába kezdett volna, beváltottam Euróra a pénz egy részét a Franciaországi rajt előtti költségekre.)

Bartha Gábor,  Rozs Gergely,  Huoranszki Máté,  Orbán Péter,  Jankó György (többször),  Kuzsel Tamás,  Vadász László,  Dzsiki Ferenc,  Bartyik Vilmos,  Csikós László,  Antal Péter,  Radics Gyula, Steve Rakoczy & Liz (De hát azért mi tudjuk, hogy ők az Ausztráliában élő sikeres feltaláló mérnök, Rákóczy István és  felesége Szepessy Piroska  a pearthi egyem kutató professzora) Tóth Mihály, Szecskő Tamás,  Ángyás Orsolya,  Anonim 50 $,   De Chatel András,  Szendrey Józsefné,  Anonim 50 $,  Reisch Richárd, Kóka János,  Kocsis Csaba,  Csete András,  Anonim 20000Ft, Tóth Mihály (mégegyszer),  Méder István,  Méder Áron,  Poller Tamás,  Anonim 50$ ( mégegyszer),  Kiss Ádám, Cziffra Péter,  Giricz Zoltán,  Kerényi István,  dr Szini István, Rába Zoltán,  Geráth János,  Schöll Károly,  Bagdi Attila, Szendrey Józsefné (mégegyszer),  Kovács Krisztián,  Székely Zsolt,  Lakatos György,  Ujhelyi Gáspár,  Noll Adolf,  Gavallér István,  Juhász Tamás,  Ganz Danubius Trading Co. Ltd. (ahogy István írja a legrégibb és legbefolyásosabb  cég, mely 1989 óta támogatja tengeri vállalkozásait ),  Galántai Nándor,  Vankó Bence, Varró István,  Kurucz Péter (és a gyerekek születési sorrendben, Kata, Norbi, Balázs, Gergő és Árpi),  Egri Zoltán,  Koncz Ákos,  Zimányi András,  Anonim 100 $,  Tóth József,  Szendrey Józsefné (harmadszor),  Bárány László,  Sótonyi Botond,  Illy Gábor,  Kiss Tamás, Schopper Tibor,  Anonim 100$,   Kiss József,  Varga Krisztián,  Balassai Imre,  Szendrey Józsefné (negyedszer),  Kurucz Péter ( és persze az 5 gyermek, másodszor),  Szendrey Józsefné (ötödször),  Nyemcsek Károly,  Drevotta József

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kopar.blog.hu/api/trackback/id/tr8214003378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2018.05.31. 11:54:50

Milyen mélyzuhanás? Dübörög a gazdaság!:))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2018.05.31. 12:49:41

@whale: Az ország azon fele akit élve eltemetett a valósággörbítgető ápolt, dübörög a koporsóban.
süti beállítások módosítása