Most pedig az új sín, lábakra kiemelve átkerült a kabinbejárat tolóteje fölé.
Jól látható a régi és az új Génua kocsi közti különbség.
Néhány napot töltöttem el azzal, hogy kitaláljam, mit tegyek a fedélzeti kötélbikákkal. A körbefutó habléc attól függően, hogy épp hol van, 2 – 4 hüvelykkel magasabb a fedélzet szintjénél. Az eredeti alumínium bikák alacsonyak voltak, és jóval a habléc tetejére szerelt kötélterelők alatt helyezkedtek el. Végül aztán Steve-hez, egy angol Tradewind tulajdonoshoz fordultam, akinek hajóján magasabb (kb. 5 hüvelyk) kikötőbikák vannak és tőle kértem tanácsot.
Ilyenekre cserélem.
Szerencsére találtam hasonlót a Lewis Marine-nél (Fort Lauderdale), és rendeltem tőlük 4 darabot, kettőt előre az orrba és kettőt hátra. A hajóderékba viszont nem akartam hasonlót használni a spring kötelekhez. Két legyet akartam ütni egy csapással. Egy bika (a spring kötél számára), valamint egy kötélszem (a fővitorla bum preventeréhez) kombinációjára törekedtem. Órákat töltöttem minden eredmény nélküli kereséssel az olyan vitorlás paradicsomokban, mint a Sailorman Fort Lauderdale-ben, illetve a Bacon’s Marine Annapolisban.
Megint a Lewis Marine-nál találtam megoldást. Rozsdamentes acélból készült bika a gyakran daruzott kishajókhoz, egy gyűrűvel a bika szarvai közepén. Szükségtelen kimondani, semmi sem tökéletes, így aztán elrohantam a szerelvénnyel a floridai barátomhoz, Garyhez, a Precision Marine tulajdonosához, hogy készítsen rozsdamentes acél alátétlemezeket a veret csavarjait a deck alatt rögzítő anyák alá.
Régen az anyák és egy kisebb alátétlemez alatt rétegelt furnérlemezből kivágott lapok voltak
A keleti part menti utazgatások és a kommunikáció jelentős mennyiségű időt és pénzt emészt fel, de így lehetőségem nyílik arra, hogy hazaugorjak, és az ottani dolgokban is utolérjem magam, mint például a házunk védőtábláinak leszerelése a Matthew hurrikán után. Másrészről pedig Floridában sokkal ésszerűbb árakon vásárolok mint New Yorkban, ahol az árak a felhőkarcolóknál is magasabbak.
Ezen az őszön New Yorkban kedvező volt az időjárás a kinti munkálatokhoz, (a Puffint tavaly ősszel kezdtem „levetkőztetni"), és Artie (a narancssárga traktor gazdája amit korábban a Puffinnal együtt mutattam a posztban) azt javasolta, hogy koncentráljunk a motorra, amíg járatni tudjuk (ugyanis a hajógyári vízellátást télire lezárják). Így újra felszereltem a víz és kipufogó csöveket, az üzemanyag tápvezetékeket is beleértve, a motorra. Kölcsönkértem egy akkumulátort, és szereztem egy gallon gázolajat. Amikor utoljára (egy évvel korábban) téliesítéskor beindítottuk a motort, úgy felpörgött, hogy csak az üzemanyag elzárásával tudtuk leállítani. A diesel adagoló volt a hibás, de az akkori fontosabb feladatok miatt elhalasztottuk a javítását.
A Puffin motorja egy 36 LE-s Bukh Diesel, mely nagyon jól néz ki a 30 éves korához képest kevés üzemórájával, de sohasem nyílt lehetőségem a motor járatására (nagyon hasonlatosan magához a hajóhoz), és ráadásul már 10 éve a szárazföldön tanyázott. Emellett, a Bukh nem fordul elő sűrűn a kedvtelésű célú kishajók körében, így aztán igencsak nagy nehézségekbe ütközött egy tapasztal Bukh szakember előkerítése, legalábbis az USA-ban. Pedig a dán Bukh egy igazi tengeri dízelmotor, nem csupán egy marinizált kommerciális diesel, mint a versenytársak olcsóbb motorjai, a cég a kereskedelmi hajók mentőcsónakjainak fő beszállítója, de nem strapálja magát azzal, hogy betörjön a kedvtelési célú kishajó piacra. Az USA-ban mindössze három forgalmazóval rendelkezik, legközelebbi a Davis, Marylandben található. A Davis nagyon segítőkész volt, és adott nekem egy felhasználói kézikönyvet, amit viszont maga is rejtélyesnek talált még a háromszori elolvasás után is. Azt ajánlotta, hogy járassam a motort, egy ideig, amíg felmelegszik, abban a reményben, hogy a beragadt adagoló önmagától kilazulva szabaddá válik, ahelyett, hogy elsietve amatőr módon kiszerelném, ami összezavarná a befecskendezés beállítását. Nos, több mint fél órán át járattuk a motort úgy, hogy Artie állandóan kézzel közbeavatkozott a leállító karral, de az adagoló csökönyösen beragadt állapotban maradt. Ekkor fel kellett adnunk és újra téliesítettük a motort. Újabb sebességcsökkentő kátyú az úton . .
A legújabb bajkeverő, a Bukh motor.
Ráadásul túl sok ilyen kátyú akadt az úton, az élet pedig, amint azt mindnyájan tapasztaljuk, igen gyakran eltér a terveinktől. Két héttel korábban rossz híreket kaptam az apámmal kapcsolatban, mégpedig azt, hogy súlyos stroke-kal kórházba szállították. A lányaim megvették a repülőjegyemet, és az idősebb, aki orvos, Budapestre repült velem, hogy segítsen. Miután édesapám túlélte a kritikus első 72 órát, és tanúi voltunk az állapota stabilizálódásának, visszajöttünk. A felépülés az ő korában (91 éves) azonban hosszú, kínlódásos csatának látszik. A lelkesedése viszont reményt ad nekem, és a választott utamon tart.
Ez a hét a Hálaadás Ünnepe az USA-ban. Szeretném kifejezni az elismerésemet és hálámat a családomnak, mindenek előtt a feleségemnek, Évának, és a volt kollégáimnak, akik ebben a vállalkozásban támogatnak. A világkörüli szólóverseny során az ember egyedül van, de a felkészülés az minden, csak nem szóló tevékenység. Minden jó felkészülés alapját az óriási segítő és gyakran önfeláldozó csapat munkája jelenti. Mindezen túl, lélekben és érzelemben velem fognak vitorlázni, ők jelentik számomra az egyik legnagyobb ösztönző tényezőt a versenyben annak érdekében, hogy értelmet adjak a támogatásuknak, és ne hagyjam cserben őket. Hálás vagyok szponzoraimnak és az adományozóimnak, akik állandó jelleggel szerepelnek a
weblapon, de hadd soroljam fel azoknak a neveit, akik kevésbé voltak láthatóak a korábbi posztokon, vagy nyilvános bemutatókon.
Nagy köszönettel tartozom Robert Farrellynek, aki önként vállalta, hogy a csapatsegítőm lesz a 2018-as GGR-en. Ő teszi láthatóvá a munkámat az események követői, valamint a csapat többi tagja számára.Számtalan órát áldozott a weboldalamra és a médiával való kapcsolattartásra, ő az én "jobbkezem".
( Sajnos István "elkiabálta" a dolgot, pár napja amikor Emailt váltottunk írta, hogy Robert "felszívódott", jelenleg nincs embere se a honlapja karbantartására, se a médiával való kapcsolattartásra. Ha ez az állapot így marad, ez a blog is meg fogja sínyleni.)
Megint csak nagy köszönet illeti a Buffin Családot, akik támogatása következtében karnyújtásnyira lehetek a Puffintól, és akik sok mindenben a segítségemre vannak, ideértve a logónk megtervezését is.
Köszönöm neked Sally Moran, öreg barátom (a Bayside Canvas cég tulajdonosa Fort Lauderdale-ben), aki az idejét és munkáját nem kímélve ingyen készítette a Puffin ponyva-textil munkái a dodgert ( nem tudok rá magyar szót, az a szélvédőszerű ablakos ponyva ami az elülről jövő vízpermet nagyját távol tartja a cockpittól) belső kárpitozást, beleértve a mennyezeti burkolatot.
Roger és Bob, régi barátaim, a Nance-Underwood Rigging (Fort Lauderdale) köszönöm a vitorlázattal és a kötélzettel kapcsolatos összes segítségeteket.
Köszönet Garry Bass-nak a Precision Marine (Loxahatches) tulajdonosának, aki a hajók fémalkatrészei készítésének igazi művésze, és aki az összes veretemet, valamint a kollíziós kamrám búvónyílását elkészítette, illetve az összes rendelésre készült fém szerelvényemet, az üzemanyag- és a víztartályt is ideértve.
Köszönöm Diana Russelnek, egyik régi New Yorki barátomnak, akitől a GGR-hez szükséges navigációs eszközöket kaptam, egy 1968-ban készült Plath szextánst is ideértve, mely tökéletesen passzol az 50. Évforduló Versenyéhez!
Az 1968-as szextáns műbizonylata.
A támogatók, eseménykövetők és rajongók száma napról-napra nő, így elnézést kérek azért, hogy ezúttal nincs helyem az összes nevet felsorolni, de köszönöm nektek.
.Folytatása következik.