Mark Slats könnyű szélben, 6 m -es hullámok közt másodikként kerülte a Horn-fokot december elsején, ezzel ismét az Atlanti-óceánon hajózik.
A mindent kiszámoló sajtótájékoztató közölte, hogy Mark átlagsebessége 0,75 csomóval több mint a vezető Jean-Lucé, persze ez az égvilágon semmit nem jelent a jövőre nézve, mert például a dél-Atlanti enyhébb szelekben, pláne az egyenlítői szélcsendövezetben a franciának nem kell már annyira kímélnie a sérült árbocát, szóval a teljesítménye, mely idáig bizonyítottan kiemelkedő volt, ismét meghaladhatja a többiekét. Mindenesetre a telefonba azt mondta, hogy elsődleges célja a verseny befejezése árboctörés nélkül, de hát a nyomkövető egyáltalában nem arról tanúskodik, hogy annyira árbockimélő módon hajózna, vagy ha igen, szóval EZ a quasi biztonságos üzemmód, milyen lenne a teljesítménye, ha még nem is kímélné az árbocát? Jean-Luc amúgy remek hangulatban van, megjósolta, hogy Január 23-án fog Les Sablesba érni, ami 206 napos Földkerülést jelentene. Összehasonlítva Sir Robin Knox-Johnston ötven évvel ezelőtti 312 napos teljesítményével, ez három és fél hónap különbség, szóval ennyit "verne rá" az eredeti győztesre. Ahhoz képest, hogy csak az árboca életbentartása a deklarált cél, elég magabiztos jóslat, de a csodálatos franciától még az is kitelik, hogy jóslata beteljesedik.
Izgalmas a küzdelem a harmadik helyezett Uku Randmaa és a negyedik Susie Goodall közt. Az angol lány folyamatosan faragja le hátrányát az észt versenyzővel szemben, minden napi teljesítménye jobb nála, de mindketten gondokkal küzdenek (ki nem, ebben a versenyben?). Uku hajója fenekének egy részét még mindig kagylók borítják, csökkentve ezzel a sebességét, Susienak meg vészesen fogytán az ivóvize. Uku sem áll túl jól vízzel, de sikerült 25 liter esővizet gyűjtenie, míg Susie 350 mérfölddel mögötte más időjárási körülménye közt hajózik, őt elkerülte a zivatar, a vödre száraz maradt. Ez azért különösen aggasztó, mert fogytán az élelme már csak liofilizált ( hűtve szárított) ennivalója van, mely teljes értékű táplálék, de fogyasztása csak víz hozzáadásával lehetséges. Ezt az élelmet igazából sarki expedícióknak fejlesztették ki, ahol a hóban nem gond vízhez jutni, nagy előnye a kis tömeg, mely tárolásnál, szállításnál fontos, de tengervízzel nem fogyasztható. Függetlenül ettől mindkettőjük számára kritikus lesz az elkövetkező hét, mert változó erősségű szelek vonulnak majd át gyorsan felettük, melyekben 55 csomós nyomások is várhatók.
Kopár István helyzete sem irigylésre méltó az ötödik helyen. Hátránya az előtte haladók mögött az elmúlt héten nőtt. Folyamatosan küzd a kormány hibájával ( a galván korrózió megette az acéllal érintkező alumínium alkatrészeket ) ez már nem a "szokásos" szélkormány probléma, hanem olyan ami a kézi kormányzást is akadályozza. Azt mondta ha szerencséje van hetekbe telhet a probléma megoldása a rendelkezésre álló eszközeivel. Mindeközben előbb- utóbb ő is bele fog futni abba a kegyetlen időbe ami a két előtte haladót is fenyegeti. Az édesvízzel ő is rosszul áll , legutóbbi bejelentkezésekor azt mondta, hogy tartályai üresek, illetve az egyiknek a fenekén van vagy 10 liter zavaros, szemmel láthatóan szennyezett víz amiről a hobarti megállóban még úgy nyilatkozott, hogy óvakodik az elfogyasztásától, de sajnos úgy tűnik, hogy mégiscsak muszáj lesz. Amikor Les Sablesban bevásároltunk, vettünk pár karton palackozott ivóvizet, ezeket mindenhova eldugdostuk a hajófenékbe, padlódeszka alá, bútorok zugaiba, akkor István azt mondta, "jó lesz ez még egyszer", nos ez elkövetkezett, már csak 16 darab van belőle, meg hat doboz sör.
A hatodik helyen álló finn Tapio Lehtinen lemaradása is nőtt, sebessége jelentősen csökkent a hajófenékre tömegével rakódott kagylók miatt, ráadásul az eltávolításukhoz szükséges búvármunkát az elmúlt napok rémálomszerű szélviszonyai lehetetlenné tették.
A jelenleg hetedik Mark Sinclair és a nyolcadik Igor Zareckíj ki fognak kötni Ausztráliában, letisztítani a hajójuk fenekét, javítani és készleteket felvenni, mert Sinclairnek már csak hat liter ivóvize van, ami ha szerencséje van éppencsak elég lesz a honi kikötőjéig Adelaideig. Igor jelenleg 2,2 csomóval vánszorog Albany felé, még hátra van vagy 400 mérföldje addig, szóval ha így halad az még egy hét. Ez mindkét versenyző kiesését jelenti a megállás nélküli versenyből, így átkerülnek a Chichester osztályba. Szóval már csak hatan maradtak az eredeti 17+1 indulóból akik július elsején elrajtoltak Franciaországból.