Szitnyai Jenő emlékblog

GGR 2018 ráadás 26.

2018. december 14. - A Tengerész

Csupa jó hír. Legelőször is az, hogy sikerült kitatarozni a Puffin kormányszerkezetét. A rendelkezésére álló anyagokból és némi epoxigyantából csinált egy új csapágyat a kormány tengelyhez. Talán kitart a befutóig, bár addig még hosszú az út. 

Aztán.  Nézve a nyomkövetőt István szerencsésen megúszta a vihart. Előtte a rendezőségtől engedélyt (egészen pontosan büntetés nélküli ajánlatot) kapott a tilos zónába való belépésre, hogy délről elkerülje azt a kis területű, rendkívül gyorsan mozgó viharfrontot, melynek egyik elődje Susie Goodall hajóját is a "földdel tette egyenlővé".  Tapasztalhatóan megváltozott a rendező Don MacIntire  hozzáállása a versenyhez ( ami azért hagy maga után némi elgondolkodnivalót). Míg korábban tartotta azt az elvet, hogy, akárcsak 50 éve, a versenyzők nem kaphatnak külső segítséget, a  műholdas telefonkapcsolatot kizárólag vészhelyzeti és a széles nyilvánosság számára fontos információs, valamint saját (reklám)szempontjai szerint sem elhanyagolható okból tartotta hetente fontosnak. Ezen rendező elv mentén szemlélte figyelmeztetés nélkül, hogy korábban legalább három versenyző is belekerüljön olyan viharzónába mint amire most István figyelmeztetést kapott és útmutatást, hogy ha egyetért vele akkor javasolják a délre való kitérést előle. István meg is fogadta a tanácsot és élve a tiltott zónába lépés engedélyével, mintegy 200 mérföldre déli irányt vett és így a nyomás elvonult északra felette. A változás a rendszerben előnyös, védi a versenyzőket de( nem bírok a májammal) az élet és vagyonvédelmen túl, alighanem az is motiválhatta, hogy  Donnak szembe kellett néznie vele, hogy ha ilyen tétlenül szemléli a versenyt, elfogynak a résztvevők. Az pedig nem tesz jót az üzletnek.

Istvánnak sikerült valamennyi esővizet gyűjteni, szóval a szomjhalál veszélye is elhárult a feje fölül. Nézve a szél-erőlejelzést a YB nyomkövetőn, esélye van rá, hogy a Horn-fokig nem éri utol újabb viharfront. Az előtte  mintegy 1500 mérföldre haladó Uku Randmaaa már aligha lesz ilyen szerencsés, az az "idő" ami elvonult a Puffin felett, holnap már ott lesz a nyakában és ő már nem nagyon fog tudni kitérni előle, mert már rajta van a Horn-fok iránylaton és kevés az ideje. A remény abban lehet, hogy a front( persze csak ha az előrejelzés pontos) kiterjed nagyobb területre és ezzel az ereje is csökken.

Tapio Lehtinen, aki korábban sokáig Istvánnal együtt haladt véglegesen lemaradni látszik, hátránya  immáron vagy 1700 mérföld. Ezzel el is fogytak a megállás nélküli Földkerülők, Igor Zareckíj hajóját kiemelték az ausztráliai Albanyban, jelenleg reparálják,

igor_es_a_kagylok.jpg

az ausztrál Mark Sinclair pedig miután Adelaideban az ő hajóját is kiemelték megtisztogatni, úgy döntött, hogy ha már ilyen jól hazaért nem is megy tovább, kiszállt a versenyből. 

Kopár István heti telefonbejelentkezését itt hallgathatjátok, a vége felé szokásos módon üzen magyarul is nekünk. https://soundcloud.com/goldengloberace/istvan-kopar-weekly-satellite-call-141218

A bejegyzés trackback címe:

https://kopar.blog.hu/api/trackback/id/tr7914483526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hajózási Múzeum Zebegény 2018.12.14. 21:59:35

Tiszta szívemből szurkolok Istvánnak. Tényleg kiváló ember és tengerész. Ez az a műfaj, amihez szerencse is kell. Úgy látom, most megjött az is! Hajrá István!!!