2018. nov. 9. magyar idő szerint 0:03
Jean-Luc Van Den Heede meggondolta magát. Miután megnyugodva felmérte az árboc károsodását, amennyire tudta kitatarozta és a következő eredményre jutott. Ha elmegy Valparaisoig és ott kikötve végleges javítást végez, kiesik a megállás nélküli versenyből, melyben jelenleg fölényesen vezet. Pillanatnyi helyzetétől alig esik messzebb a Horn fok( szóval ezt a távolságot mindenféleképpen meg kell tennie ezzel a beteg árboccal), melyet ha sikeresen megkerül, esélye van megnyerni a versenyt, ha a várhatóan egyre enyhülő időben eredményesen abszolválja az Atlanti óceánt. Viszont ha netán mégis elveszti az árbocát, túljutva a Horn fokon szükségvitorlázattal menekülve több keleti parti, kedvező fekvésű argentin kikötő közt válogathat. Érthetően az egyáltalán nem motiválja, hogy a Chichester osztályban folytassa a versenyt, különösen, miután egyedül lenne benne pillanatnyilag, mert akik bekerültek idáig azok ki is álltak. A döntés "mellékterméke", hogy izgalmasabb lesz a verseny, mert a már lefutottnak látszó első hely immáron elérhetőnek látszik a második helyezett Mark Slatsnak, mert ha a sérülés miatt lecsökken Jean-Juc sebessége, a befutóig akár utol is érheti. Jean-Luc amúgy két nap büntetést kapott, mert első felindulásában az árbochavaria után kétszer hívta a feleségét a műholdas telefonon, ami csak vészhelyzeti hívásra való, bár a zsűri még fontolgatja az ugyancsak első felindulásban kiszabott büntetés elengedését, mert nyilvánvalóan semmilyen versenyelőnye nem származott VDH-nak a telefonokból.
Aki figyelte a nyomkövetőt, annak feltűnhetett, hogy Tapio az előírt 90 percnél sokkal tovább állt a Kingston Beach bóján, mert több dolgot is szerelt a hajóján, az 56 órás alvás nélkül eltöltött idő után még mindig volt kedve mosolyogni.
.
2018. nov. 9. magyar idő szerint 17:20
"Salamoni" (jó ez a szó ide?) döntés született, VDH büntetését 18 órára csökkentették. Ahogy nézem a nyomkövetőt, ez a sántikáló öregember a sérült hajójával közel 6 csomóval "sántikál" a nem is erős, olyan Beaufort 4-es körüli szélben. A nagy kérdés, mi lesz 10-esben?