Szitnyai Jenő emlékblog

GGR 2018 ráadás.2

2018. július 24. - A Tengerész

Hüm... nem tudom mennyire teszem jól, de rábeszéltek a folytatásra. De ez már csak ilyen rendszertelen lesz. Szóval nem heti megjelenés. Ha eszembe jut valami megírom. Azoknak akik figyelik az angol nyelvű portálokat semmi újdonság nem lesz benne, én is a nyilvánosan hozzáférhető adatokból szemezgetek. 

István folyamatosan bajlódott a Windpilot márkájú szélkormányával. De nem tudott úrrá leni a nehézségein. A heti műholdas telefonhívások során, amit  David a versenyrendezőség tagja folytatott vele, folyamatosan arról panaszkodott, hogy nem tud aludni, mert kézzel kel kormányoznia. Íly módon tudomást szerezve a problémáról a német gyártó is elkezdte törni a fejét a hibajelenségen. Az általa leszűrt végkövetkeztetést a blogján foglalta össze, http://windpilot.com/blog/en/golden-globe-race/istvan-kopar-2/istvan-kopar/  majd rá egy napra újabb, az előzőtől némileg eltérő és annál súlyosabb végkövetkeztetésre jutott  windpilot.com/blog/golden-globe-race/istvan-kopar/a-planning-oversight/ .  Anélkül, hogy részletezném, végülis arra a végeredményre jutott, hogy ezzel a kormánnyal ( tehát a hagyományos kiegyensúlyozatlan kormánylappal, szóval nem a modern balanszkormányok valamelyikével), típustól függetlenül, egyetlen gyártó szélkormánya se lenne képes megoldani az automatikus kormányzást. Külön felhívja a figyelmet rá, hogy a várható déli tengeri erős igénybevétel katasztrófát okozhat.  Ez nagyon rossz hír, ha hiszünk neki, én hajlok rá. Senkinek se érdeke, hogy a saját termékét alkalmatlannak minősítse, ha mégis megteszi azt valami ezt felülíró felelősségérzet indokolhatja csak.

Mindeközben István rendületlenül haladt a Zöld-foki szigetek felé és én izgatottan figyeltem,  https://yb.tl/ggr2018#  , hogy megáll e ott szerelni valamit, vagy netán mégis kitalált valamit és folytatja útját. Tegnap eldőlt a dolog. A  "yellow bick"nyomkövető, valamint az AIS pozíció  https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:5533730/mmsi:368020850/vessel:PUFF  figyelő világosan mutatja, hogy 23-án megállt egy öbölben, feltehetően horgonyon egy kikötő előtt, de NEM MENT BE A KIKÖTŐBE, szóval nem kötött ki. Ha külső segítséget sem vett igénybe, sem partra nem lépett ki, sem a hajóra nem szállt be senki, akkor  a versenyszabályok szerint marad a szóló földkerülő osztályban. Ezek után, másnap 24-én, miután ismét elindult, meglepődve láttam a YB oldalon, hogy a rendező átminősítette Chichester osztályba, szóval kikötésnek minősítette a megállást. Most a nagy kérdés az, hogy vajon mit csinált, mit módosított, ami 24 órát sem vett igénybe, de akkora javulást vár tőle, hogy neki mer vágni vele az út hátralévő részének. Pillanatnyilag mást nem tudok elképzelni, mint azt, hogy, miután kormányrúddal  való működtetés esetén a szélkormány kifogástalanul működik a többi versenyzőnél, az eredetileg szükségkormánynak szánt kormányrudat szerelte fel a kerék helyett és ráapplikálta a Windpilot vezérlő köteleit. Miután ketten szereltük össze amikor a szükségkormányt a többi biztonsági berendezéssel együtt be kellett mutatni az ellenőrző bizottságnak, azt is lehetségesnek tartom, hogy a két szerkezet egyszerre működjön, a szélkormány működteti a rudat, kézi kormányzás esetén pedig a kereket használja. Gondolom azért állt meg, mert ehhez a rozsdamentes acélcső rúdra lyukakat kellett fúrni, valamiféle vereteket felszerelni, ami menetben nehezebb lett volna. Véleményem szerint ha csak ez történt, igazságtalan dolog, hogy átminősítették Chichester osztályba, de ez egyrészt csak egy feltételezés részemről, másrészt meg ez még aligha egy lefutott meccs.

Szerettem volna többet megtudni, ezért felhívtam a Németh Tibit, hogy tudott e rádiókapcsolatot létesíteni Istvánnal és hogy van e valami infója. Nos ahogy mondani szokták, van egy jó és egy rossz hír. A jó az, hogy van folyamatos rádiókapcsolat. A rossz az, hogy "hírzárlat" van, még nekem se adhat semmi infót arról hogy mi is történik valójában kormány ügyben. Sőt én is el vagyok marasztalva, hogy túl sok hírt szivárogtattam ki a témában. Kicsit meglepődtem, mert amit idáig itt vagy bármely más fórumon megírtam, kommenteltem, az vagy az internetről vett, tehát már nyilvánosságra került anyag, vagy egyéni spekuláció, szóval nem valami csak általam tudott és kifecsegett titok. A dolog mögött alighanem a túlfokozott idegeskedés áll, különösebben nem veszem zokon.

A bejegyzés trackback címe:

https://kopar.blog.hu/api/trackback/id/tr8714117969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balaton Zoltán 2018.07.25. 10:37:10

Lehet, hogy buta a kérdés, de nem lehet megkérdezni közvetlenül a szervezőket az átminősítés okáról ? Gondolom Ők konkrétan tudják, hogy milyen konkrét lépést tett István amiért átkerült a C csoportba. Ha szervező lennék, én biztosan csak tények alapján döntenék egy ilyen esetben.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2018.07.25. 17:55:08

@Balaton Zoltán: Nem buta kérdés, de szerintem előbb utóbb maguktól is kiírják majd a honlapjukra. Aztán van a Fb oldala a versenynek, ott is lehet érdeklődni, de én biztos nem kezdem emiatt macerálni a Dont.

ostvan1 2018.07.26. 21:26:38

A G.G.R. honlapról azt szűrtem le, hogy István kérte az átminősítést a Chichester osztályba, ám - úgy tűnik - nem lépte meg azokat a dolgokat (kikötés a parthoz, külső segítség igénybevétele, stb), amik miatt tényleg át kellene sorolniuk. Tény, hogy behajtott a kikötőöbölbe, de nem kötött ki a mólóhoz (talán). És nem tudjuk, volt-e külső segítség. Szóval most van egy olyan helyzet, amin a rendezőség is agyalhat. Mi meg várjuk a híreket.

Ez A Nev Talán Nem Foglalt 2018.07.27. 12:01:09

Meghallgattam a rádióbeszélgetést István és a rendezőség között a honlapon, és ha jól értem:
Az autopilotból csavarok hiányoztak ezért nem volt jó. (Minden ott volt a spare dobozban.) Állítólag már tud aludni, és kezdi élvezni a vitorlázást.
Istvánnak felajánlották hogy időbüntetés ellenében (amit azért kap, mert nem követte az utasításokat) visszaveszik a ggr -be. 24 órája van dönteni arról hogy elfogadja e. Eszerint tehát ma lesz döntés, bár István gyakorlatilag el is fogadta ezt anélkül hogy ismerné a büntetés mértékét.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2018.07.27. 14:14:24

@ostvan1: Azt, hogy nem kötött ki biztosan tudjuk, a Marinetraffficon világosan ott volt az AIS által "összefirkált" terület ahogy a horgonyon állva mozgott a hajó egyhelyben. A külső segítség viszont valóban nem kontrollálható. Talán ezért kap büntetést. Nem azért mert feltételezik, hogy igénybe vette, hanem mert valamit csak ki kellett találniuk erre a vis majorra, nehogy a versenyzők rendszert csináljanak belőle. De ismét hangsúlyozom, csak spekulálok, semmi infóm sincs továbbra se, úgy tűnik ebből engem már kihagytak, csak beszélgetünk itten egymás közt.