"Going with the Flow”
( Szójátéknál megáll a fordító tudománya. Mert magyarul " Sodródás az árral". De ugyanakkor az eredeti arra is célzás, hogy István itt a hajó különféle folyadékokat szállító csővezetékeivel halad..)
Don Casey egyik könyvében van egy fejezet, mely következő címet viseli: "Az öreg hajó", Ez volt a bibliám a Puffin újjáépítése során. Sajnos valamilyen okból kimaradt belőle a csövek cseréjének nehézkes volta. Ezek nehéz, merev, erősítettfalú csövek, melyek végigkígyóznak a régifajta hosszúkieles hajó padlódeszkái alatt és a hajó beépített bútorzatának előre kivágott nyílásain. Feltehetőleg ezt a munkát legalább két emberre szabták. nos, én egyedül maradtam rá, szóval az a verseny még el se kezdődött de már kettesben vagyunk a hajóval.
A gépház aránylag kellemes helye lehetne a csőszerelésnek, mert minden vég egy helyen van, nem kell hosszúkat bújtatni, viszont itt a szűk hely miatt keserves a munka. ( megint csak a saját hasonló körülmények közt végzett munkámra gondoltam e sorokat szerkesztve, akkor gyerekkorom szerencsétlen hadirokkantjai jutottak eszembe, akik mindkét lábukat elvesztették és combcsonkjukon egyensúlyozva, kezükkel "járva" közlekedtek, na nekik lett volna ideális munkahely a gépház, ahol a lábaknak gyakorlatilag egyáltalán nincs hely.)
Itt jobban látszik a gépház..
Másik hozzáférési hely a konyha alatti részen.
Sok lehetőség sajnos nincs a spórolásra, ugyanis az USCG (USA Parti Őrség) által jóváhagyott csövek és azok szerelvényei drágák. És ahogy korábban annyiszor, most is rengeteg időt vesztegettem el az olyan jól ismert gyártókkal, mint pl. a Trident Marine-nel való kapcsolatfelvételre. Még csak válaszra se méltattak. A Jamestown Distributors és a Lewis Marine adott pár lélegzetvételnyi könnyebbséget, de még mindig rengeteg pénz kell a többi szükséges csővezetéki elemhez, szivattyúk és javítókészletek, az SS Marine tömlőszorító bilincsek, csatlakozók, adapterek és könyökidomok, stb. beszerzéséhez. Csak magának a motornak szüksége van többféle csőre, tengervíz szűrőkre, légbeszívó szelepekre, kipufogógáz elvezető csövekre, gázolaj hozzá- és elvezető csövekre, plusz levegőellátás.... …. gyorsan elfogy egy 50 láb hosszúságú tekercs.
Két édesvíztankom van, ami kétszer annyi csőnek a behúzását és bekötését jelenti. A közel egy éves megállás nélküli verseny alatti édesvízzel való takarékoskodás érdekében, kénytelem voltam egy testreszabott tengervíz rendszert alkotni. Tengervizet vezettem a WC öblítőbe, a konyhai mosogatóba és a cockpitba, a trópusi zuhanyozásokra, illetve, hogy egy véres halfogás után legyen mivel leöblíteni magam. Létfontosságú a szerelvények és berendezések felszerelésénél a megfelelő sorrend, nehogy csapdába ejtsük saját magunkat.
Az új üzemanyagtartály ágyazata....
A korábban összegányolt Whitlock kormány prímán működik, miután Gary átalakította a kormánytengely karját (lásd a 10. részt).
Az új Selden árboctalp felszerelése némi kikapcsolódást jelent a csőszerelés borzalmai után.
Vizes rendszer nem létezik szivárgások nélkül. Szinte az összes lábbal működtetett szivattyút fel kellett újítanom, ki kellett cserélnem a WC-ben és a mosogató lefolyóban az összes tömítést, de a legnagyobb tömítetlenség éppenhogy eltávolított a Puffintól, merthogy az a floridai házunk nagy beázása volt. A tető amúgy egyáltalán nem öreg és az elmúlt pár évben jelentős mennyiségű pénzt is költöttünk a foltozgatásra, de a tetőfedő nyilvánvalóan kontár volt. A legutóbbi floridai özönvízszerű eső új tetőhéjalás tervbevételére kényszerített bennünket. Nos EZ biztosan nem szerepelt a terveim közt. Hogy is mondta Churchill? " Ha átkelsz a poklon, ne állj meg útközben!"
Folytatása következik.