Szitnyai Jenő emlékblog

Kopár István újra a Föld körül

GGR 2018 2.rész

2017. szeptember 01. - A Tengerész

Nézzük tehát azt a hajót amivel István nekivág a kalandnak!

Típusa  Tradewind 35’ tervezte és építette az Egyesül Királyság, Dorset megye, Poole-beli   H & T Marine hajóépítő cég (Gyári száma 353, tervező J. Rock) 1986 augusztus 5-én bocsájtották vízre és a keresztségben a  Puffin nevet kapta. A  puffin az alkafélék családjába tartozó és főleg a Csendes- és Atlanti- óceán északi részén élő kisebb testű vízimadár, puffin_latrabjarg_iceland.jpg

amikor utána olvastam a neten kiderült, hogy a Feröer szigeteken eszik is ezt a csinos madarat, hát azt hiszem az ottani éghajlaton nincs túl nagy választék táplálékban, kevésbé csodálkozom rajta, mint azon, hogy az olaszok képesek pacsirtát zabálni.

A hajó első tulajdonosa John F. Nally, miután áthajózott vele az Atlanti-óceánon,  New York államban a Champlain-tavon használta ( ami ahogy elnézem egy olyan két Balatonnyi vízterület), egészen haláláig. István 2015 júliusában vásárolta meg a hajót, mely típus szerint mint alkalmas szerepelt a GGR 2018 versenykiírásban és mind fizikai elérhetőség, mind romos állapotánál fogva, megfizethetőség szempontjából alkalmasnak látszott számára. A hajó már hosszabb ideje állt szárazföldön, madarak, méhek és mókusok "lakták", fenekéről táskásan vált le  a gél bevonat, kiszakadtak belőle az árboc bekötőpontok, a lakótér padlója alatti világ felderíthetetlen volt, tehát sem a csövek, sem a kábelek állapota nem volt ellenőrizhető a berendezés bontása nélkül, de szakértő számára nem lehetett kétséges, hogy alighanem azok is hasonlóan ramaty állapotban vannak, tehát a hajó tengerállóvá tétele jelentős pénzbe fog kerülni. István ennek megfelelően minimál árajánlatot tett a hajóra, melyet Johanna, akit István élete legszeretnivalóbb özvegyének nevez, alku nélkül elfogadott. Egy feltétele volt, hogy a hajó megtartsa eredeti nevét és István ígérje meg, hogy áthajózik vele "szülőhelyére" Angliába. (számomra ez ismételt bizonyítéka annak, hogy sokan, akárcsak jómagam, hajójukra mint családtagra, vagy akár élőlényre gondolnak, nem mint közönséges vagyontárgyra)

Ahogy István mesélte, a hajót az oldalára döntve géppel marta le a fenekéről a régi gél maradványokat és a teljes feneket újragélezte. (csak zárójelben említem, pár napja az ellenfelekről olvasgatva  a verseny honlapján, az egyik hölgyversenyző, a brit Susie Goddal csinos feneke alá komplett hajót tesz szponzora, a világ legnagyobb csomagszállító cége a DHL és ezzel még koránt sincs kimerítve a cég támogatásainak mértéke) De erről majd nemsokára mesélek. 

 puffin_1.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kopar.blog.hu/api/trackback/id/tr3312796018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása